بانک شهر

۱۴۰۳/۱۱/۰۱ ۱۸:۵۳

نوشته شده توسط شهاب بهروزی شهاب بهروزی در دوشنبه ۱۴۰۳/۱۱/۰۱ ساعت ۱۸:۵۳

shahr_logo 

تاریخچه بانک شهر

موسسه مالی و اعتباری شهر با مجوز بانک مرکزی و با سهام‌داری شهرداری‌های تهران و سایر کلانشهرهای کشور، با سرمایه ای معادل یک هزار و پانصد میلیارد ریال تاسیس و در تاریخ 87/11/21 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و بدین ترتیب شهرداری ها، چهره ‌نوینی را به خود گرفتند.
تأمین نیاز شهرداری ها به اعتبارات کلان، تأمین نقدینگی و سرمایه و پوشش هزینه‎ها و مخارج شهر در راستای تحقق توسعه شهری و تجربه خودکفایی انگیزه‌ای اصلی برای برداشتن این گام بزرگ بود.

با توجه به پیگیری‌های فراوان مدیران ارشد شهرداری تهران و کلانشهرها و از سویی افزایش سرمایه توسط سهام‌داران تا سقف 2000میلیارد ریال، در تاریخ 88/11/19 مجوز ثبت بانک شهر توسط بانک مرکزی با هماهنگی و تائید شورای عالی پول و اعتبار کشور صادر و در تاریخ 88/12/17افتتاح گردید. پس از گذشت دو سال از تاسیس ، سهامداران به منظور تامین نقدینگی لازم، اقدام به افزایش سرمایه بانک تا سقف 4000میلیارد ریال نمودند.

ضمنا بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد کلیه بانک های کشور و بانک شهر می باشد

در ادامه نیز سرمایه این بانک در سال89 به رقم چهار هزار میلیارد ریال افزایش یافت که این رقم تا سال92 تداوم داشت. سپس در تیرماه سال93 رقم سرمایه بانک شهر به عدد هفت هزار و نهصد میلیارد ریال افزایش پیدا کردو در دی ماه سال 1394 به رقم پانزده هزار و پانصدو هفتاد و سه میلیارد ریال رسید.
اکنون بانک شهر با دلسپاری به گوهر جاودان راستی و درستی به پشتوانه همیاری و همکاری شهروندان، هموطنان و سپرده‌گذاران و با شعار نوآوری در خدمت، نمادی روشن از آبادانی و مهرورزی و گواه داد و ستدی برازنده و سازگار با معیارهای جهانی است.

 
سهام داران اصلی بانک شهر عبارتند از:

شهرداری تهران
شهرداری شیراز
شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی کارکنان شهرداری تهران
شهرداری اصفهان
صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران
شهرداری قزوین
شهرداری مشهد
شهرداری قم
شهرداری کرج
شهرداری اهواز
شهرداری تبریز
همچنین میزان سهام شناور بانک بالغ بر سی درصد می باشد و عده کثیری از کارکنان واحدهای تابعه شهرداری تهران و کارکنان شهرداری های کلانشهرها و اشخاص عادی، ترکیب سهام داران معزز بانک شهر را تشکیل می دهند.

بیانیه ماموریت:

بانک شهر با فعالیت‌های متنوع مالی، پولی، سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در صنعت بانکداری ایران بوده که در تلاش است در بازار داخلی(سطح کشور) و بین‌المللی حضوری فعال داشته و خدماتی متمایز ارائه دهد. داشتن خدمات متنوع، متمایز و نوآور از ویژگی‌های این بانک خواهد بود که با ارائه مدل‌های کسب و کار بانک، اشخاص حقیقی و حقوقی را در داخل و خارج از کشور پوشش خواهد داد تا مشتری‌مداری در انواع بانکداری‌ها محقق شود و موجبات چابکی و انعطاف‌پذیری برای تعالی سازمانی و انجام فعالیت‌های حرفه‌ای را فراهم کند.
ما اعتمادآفرینی، خلق‌اندیشی، ‌صداقت‌ و رازداری و امانتداری را از وظایف اصلی خود می‌پنداریم و به داشتن کارکنان فرهیخته، خلاق، صادق و متخصص افتخار می‌کنیم.
مشتریان را شریک خود و منافع ایشان را منافع خویش می‌پنداریم و بر این اساس با همکاری و هم‌افزایی با مدیریت شهری و سازمان‌های وابسته به آن‌ها ظرفیت‌های توسعه ملی و مسئولیت اجتماعی مشترک را پیگیری می‌کنیم.
سرآمدی در ارائه خدمات و سرعت‌دهی در هر لحظه و مکان با بهره‌گیری از فنآوری‌اطلاعات و همچنین کاهش هزینه‌های سازمانی را که منافع ذینفعان ما را تامین و سودآوری پایدار را تضمین می‌کند، از اهداف بنیادی بانک می‌دانیم.
ارتقاء و توانایی سازمان، مدیران، کارکنان در جهت کسب جایگاه برتر در بانک‌های خصوصی هدف دیگری است که بانک برای تحقق آن در تلاش می‌باشد.


چشم‌انداز:

متعهد و سرآمد در خلق ارزش‌افزوده برای ذینفعان
برتری در بین بانک های خصوصی
پایبندی به اصول و اخلاق حرفه ای بانکی
گسترش فعالیت های ارزی
توسعه و ارائه خدمات مدرن بانکی و طراحی ابزار جدید در ارائه خدمات بانکی
حضور موثر در بازار و شناخت و برآورده شدن نیاز مشتریان در سریع‌ترین زمان ممکن
جذب و حفظ مشتریان
تحقق شعار هر شعبه یک بانک در جهت سودآوری بیشتر


ارزش ها:

متعهد به مبانی بانکداری اسلامی
توجه به عزت و کرامت انسانی و شایسته‌سالاری
مشتری‌مداری و تقویت چرخه عمر مشتری و سازمان
امانتداری‌، رازداری‌، صداقت‌، وفاداری و جلب اعتماد
حمایت از پروژه های عمرانی و زیرساختی در جهت رفاه حال شهروندان
حمایت از کارآفرینان و تقویت بنگاه های دانش‌بنیان در جهت توسعه ملی و رشد اقتصادی
سود‌آوری و حداکثرسازی منافع ذینفعان با کسب شایستگی‌محوری نسبت به رقبا
تامین امنیت‌، رفاه‌، سلامت و توانمندی کارکنان به عنوان سرمایه‌های اصلی بانک
تقویت روحیه مشارکتی و کار تیمی در سازمان
تعالی سازمانی و نظم در انجام امور در سطح استانداردهای بانکی
خلاقیت‌، یادگیرندگی‌، نوآوری و روز‌آمدی سازمانی
برقراری تعامل سازنده و هم‌افزا و پایدار بین سود‌آوری و رشد اقتصادی ملی
چابکی و انعطاف‌پذیری در رقابت‌پذیری و توانایی حرفه‌ای


ارکان راهبردی بانک شهر

در راستای رسالت و وظایف سازمانی و به منظور ارائه خدمات بانکی با کیفیت مطلوب،تعهد به قوانین و مقررات و بهبود مستمر فرآیندها ،چشم انداز، مأموریت، ارزش های محوری و رئوس خط مشی خود را به شرح ذیل اعلام می‌دارد:
چشم انداز بانک: «انتخاب اول شهروندان در کلانشهرهای ایران با تمرکز بر نوآوری در خدمات »
بیانیه مأموریت بانک:«ارائه خدمات مالی، پولی و سرمایه گذاری برای توسعه پایدار کیفیت زندگی جامعه شهری»
ارزش های محوری بانک: «نوآوری و تنوع، شفافیت، احترام و اعتماد متقابل، همکاری و کار تیمی و تعهد به جامعه»
خط مشی یکپارچه بانک
سهیم شدن در رشد و بالندگی اقتصاد شهری از طریق بکارگیری رویکردهای نوآورانه ، ارتقاء کیفیت خدمات بانک و توسعه همکاری های مشترک با شرکای تجاری .
ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان از طریق همکاری و هم افزایی با مدیریت شهری و کسب و کارهای وابسته و احترام به سنت ها، عقاید و هنجارهای مردم بومی هر منطقه.
ایجاد یک برند قابل اعتماد با ارائه خدمات متنوع و نوآورانه در جهت برآورده نمودن نیازها و انتظارات مشتریان و شرکای تجاری و روابط بلندمدت و پایدار با آن ها.
ایجاد مزیت رقابتی از طریق مدیریت سبز و استفاده بهینه از منابع طبیعی و انرژی و تعهد به پیشگیری از آلودگی محیط زیست مطابق با الزامات قانونی .
تعهد به حفظ سلامت کارکنان و کاهش حوادث نیروی انسانی از طریق شناسایی، ارزیابی ، پایش و هدف گذاری مخاطرات شغلی و مدیریت ریسک .
توسعه سرمایه انسانی دانش محور از طریق برنامه ریزی ، شایسته پروری و مشارکت کارکنان با هدف ایجاد انگیزش و رضایتمندی ایشان به عنوان ارزشمندترین سرمایه بانک.
ارائه خدمات قابل اطمینان و امن مبتنی بر فناوری های نوآورانه برا ی بخش های مختلف مشتریان.
شناسایی و مدیریت ریسک های فعالیت ها و فرآیندها با هدف افزایش احتمال دستیابی به اهداف و اعتماد و اطمینان طرف های ذینفع .
بانک شهر با مدنظر قرار دادن الزامات استانداردهای بین المللی سیستم مدیریت کیفیت بر اساس ISO 9001 و سیستم مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان بر اساس ISO 10002 ،سیستم مدیریت زیست محیطی بر اساس ISO 14001 و سیستم مدیریت آموزش بر اساس ISO 10015 دستیابی به ارکان استراتژیک فوق را در دستور کار خود قرار داده و از آنجائی که دستیابی به اهداف فوق نیازمند تلاش، همکاری و مشارکت تمامی همکاران محترم بانک می باشد، از مدیران و کارکنان عزیز انتظار دارد با همدلی و همفکری صمیمانه خود در انجام این مهم ، بانک را یاری نمایند. بدیهی است مدیریت بانک نیز از تمامی فعالیت‌های تعیین شده در این مسیر و تامین بسترهای لازم، حمایت کامل خواهد نمود.

بازخورد

نظر شما چی هست؟ بر روی ستاره های مورد نظرتون کلیک کنید.

0
  • Review rating
  • Review rating
  • Review rating
  • Review rating
  • Review rating
میانگین نمرات

دیدگاه ها (0)

تاکنون دیدگاهی منتشر نشده است. شما اولین نفر باشید!

ارسال یک دیدگاه